Jak odzyskać energię po zimie?

Wielu z nas nie może doczekać się wiosny, aż gorące promienie słoneczne dodadzą nam nowej, wspaniałej energii witalnej. Tylko dlaczego by czekać aż na przyjście nowej pory roku, żeby poczuć się pełnym sił?

Zielony sok

Świetnym sposobem na uzyskanie takiego samego efektu zdrowotnego, jest picie soku z tzw. zieleniny (czyli zielonych warzyw liściowych). Masz wątpliwości, czy ta metoda poskutkuje? Żałuj! Spójrz na wszystkie dobroczynne efekty picia takiego soku:
  1. Znacznie podnosi poziom energii.
  2. Poprawia nastrój i redukuje poziom stresu i napięcia, przeganiając tym samym nękające nas zimowe chandry.
  3. Przynosi poprawę koncentracji i podnosi naszą sprawność umysłową.
  4. Pomaga w zasypianiu i podnosi jakość snu.
Poza tymi odczuwalnymi dla nas efektami, warzywa liściowe zawierają także wartościowe składniki pozytywnie działające na nasz organizm. Zmniejszają stany zapalne w ciele człowieka, zapobiegają chorobom nowotworowym, zwyrodnieniom plamki żółtej i innym dolegliwościom oczu. Świeżo wyciśnięty sok z warzyw liściowych zawiera wiele ważnych dla organizmu składników odżywczych, takich jak chlorofil, witaminy czy minerały - wszystkie występujące w swojej najbardziej naturalnej postaci. Inną zaletą spożywania soku z warzyw liściowych, są jego właściwości regeneracyjne skóry. Przyczynia się on do zmniejszenia ilości zmarszczek i rozświetlenia cery.

Jak wyciskać sok z warzyw liściowych?

Sok z warzyw liściowych wyciśnie każda dobrej klasy wyciskarka. Bądźmy jednak szczerzy: sok o kolorze błotnisto-zielonym może nie być zbyt apetyczny dla większości z nas. Jak więc temu zaradzić? Najważniejszą wskazówką jest, aby nie pić soku z warzyw liściowych w czystej postaci, bez jakichkolwiek dodatków. Sok z każdego rodzaju warzyw liściowych świetnie komponuje się, między innymi, z jabłkami, marchwią czy gruszką. Przykładową propozycją, z jaką możesz rozpocząć swoją przygodę z sokiem z warzyw liściowych, jest mieszanka zawierająca:
  • 1 dużą marchew
  • 2 gruszki
  • 1/2 cytryny 
  • 1 garść świeżej roszponki
Zasmakuj soku przygotowanego z tych składników i przekonaj się do jedynie lekkiego, nie dominującego posmaku zdrowej roszponki na tle pozostałych smacznych dodatków! W kolejnych mieszankach, spróbuj stopniowo zwiększać ilość dodawanej roszponki - np. do dwóch, a następnie trzech garści. Pamiętaj, aby nie przekraczać ilości, która spowodowałaby, że sok przestanie Ci smakować i zniechęcisz się do jego picia.
Wyciskarka do soków

Cytryna, imbir na poprawę smaku

Swoim pierwszym wyborem spośród warzyw liściowych, radzimy uczynić właśnie świeżą roszponkę, ze względu na jej łagodny, delikatny smak. Inne propozycje to sałata i szpinak, które równie subtelnie zmienią smak soków z marchwi lub jabłka. Dlaczego natomiast warto dodawać do soku cytrynę? Otóż nawet kilka kropli soku z tego cytrusa zdecydowanie poprawi smak naszej mieszanki składników, zwłaszcza w połączeniu z bardziej gorzkimi i ostrzejszymi dla podniebienia warzywami liściowymi. Innym, świetnym dodatkiem regulującym cierpkość warzyw jest imbir. Po prostu wrzuć mały kawałek do wyciskarki, w czasie wyciskania. Dodanie kawałka nie tylko pozytywnie wpłynie na smak, ale i przyniesie korzyści zdrowotne, w postaci zwiększonej odporności na choroby.

Nie bój się eksperymentować także z własnymi pomysłami na zdrowy, "zielony" sok!

Sok z wyciskarki
Opublikowany: 15. Marzec 2016
###message
Nowość! Prasa do oleju Sana już w sprzedaży!
Zamknij okno