sso

Warzywa liściaste pomagają zachować młodość mózgu, według najnowszych badań

Zaledwie niewielki kubek szpinaku, dodany do twojego codziennego soku, może zrobić dużą różnicę

Depositphotos_4483109_original
Depositphotos_4483109_original

Zaledwie niewielki kubek szpinaku, dodany do twojego codziennego soku, może zrobić dużą różnicę

Jedną z największych obaw związanych ze starzeniem się człowieka, jest utrata zdolności poznawczych mózgu, która to może prowadzić do choroby Alzheimera i demencji. W czasie gdy przemysł farmaceutyczny koncentruje się na wynalezieniu sposobów skutecznego leczenia tych problemów zdrowotnych, uczelnia z Chicago w Stanach Zjednoczonych - Rush University Medical Center, zajęła się badaniem możliwych środków prewencyjnych. Według niej, odpowiedź na ryzyko związane z Alzheimerem i demencją, może leżeć w zielonych warzywach liściastych.

W swych wciąż jeszcze trwających badaniach, uczelnia testowała wpływ warzyw liściowych na procesy poznawcze, na próbce 960 osób w wieku od 58 do 99 lat. Rezultaty trwających ponad 10 lat badań wykazały, że osoby spożywające 1-2 porcji warzyw liściastych dziennie, prezentowali zdolności mózgu na poziomie osoby 11 lat młodszej, w porównaniu do osób z dietą ubogą w te surowce. W ramach badania, za jedną porcję warzyw liściastych przyjmowano pół szklanki liści szpinaku, jarmużu czy kapusty głąbiastej lub jedną szklankę liści sałaty.

W badaniach uwzględniono także inne czynniki mające wpływ na zdrowie mózgu osoby badanej, takiej jak jej ogólna dieta, waga czy fakt palenia papierosów. Do tej pory, naukowcy nie byli w stanie wykazać, jak znaczny udział ma włączenie warzyw liściastych w dietę człowieka, na zdrowie jego mózgu. Wiadomo jednak, że taktowy związek istnieje. Naukowcy  podejrzewają, że to obecność takich wartości odżywczych jak kwas foliowy, luteina i azotany, odpowiedzialna jest za zaobserwowany efekt zdrowotny regularnego spożywania warzyw liściastych.

Jednym z najprostszych sposobów, aby uzyskać maksimum składników odżywczych z warzyw liściastych, jest wyciśnięcie z nich soku w wolnoobrotowej wyciskarce ślimakowej. Urządzenia te, w przeciwieństwie do pracujących na wysokich obrotach sokowirówek, nie nagrzewają się - a co za tym idzie - nie nagrzewają wyciskanego za ich pomocą soku. Dzięki temu, naturalne witaminy i enzymy nie są wytracane w procesie przygotowywania. Szklanka liści szpinaku może być dodawana do większości soków przyrządzonych z innych składników. Ma bowiem bardzo delikatny smak. Wspaniale, naszym zdaniem, komponuje się zwłaszcza w połączeniu z sokiem z jabłek i marchwi.

Nasze testy pokazały, że najlepszymi urządzeniami do wyciskania soku z warzyw liściastych są wyciskarki dwuślimakowe, lub ich jednoślimakowe, poziome odpowiedniki. Jeżeli cena nie stanowi przeszkody, każdy z dwuślimakowych modeli z rodziny wyciskarek Angel fantastycznie poradzi sobie z opisywanym surowcem. W średnim przedziale cenowym, najlepszym wyborem będzie wspomniana wyciskarka Sana EUJ-707. Jest to najczęściej wybierane przez naszych klientów, jednoślimakowa wyciskarka wolnoobrotowa. Zwycięzcą w kategorii cena-jakość, pośród naszej oferty, jest wyciskarka Vidia SJ-002. Ma ona nieco słabszy, choć cały czas niezły uzysk soku w stosunku do wyciskarki Sana EUJ-707. Mniejszą wydajność, rekompensuje klientowi niższą ceną i posiadaniem rozszerzonej funkcjonalności, jaką mają produkty droższe.

Opublikowany: 20. Luty 2018
###message